Sdružení AFI uspořádalo Business Workshop: Japan na podporu česko-japonských ekonomických vztahů

Business Workshop: Japan

24.11. 2022

13.00 - 16.00

Praha

Sdružení pro zahraniční investice – AFI uspořádalo společně s ICC Czech RepublicJETRO Praha v prostorách společnosti Kinstellar v Praze Business Workshop: Japan pro firmy a investory, kteří se zajímají o Japonsko jako destinaci, ať už v podobě investice nebo exportu. Cílem tohoto workshopu byla především podpora česko-japonských ekonomických vztahů a sdílet zkušenosti a rady s podnikáním v Japonsku. Akci moderoval Ondřej Votruba, výkonný ředitel Sdružení pro zahraniční investice – AFI, který má dlouholeté zkušenosti s japonským trhem, kulturou a podnikatelskými aktivitami v Japonsku.

Setkání zahájili úvodním slovem velvyslanec Japonska v České republice Hideo SuzukiMartin Tomčo velvyslanec České republiky v Japonsku, kteří hovořili a vzájemných vztazích Japonska a České republiky a významu spolupráce nejen v podnikatelské oblasti, ale také o vzájemném respektu ke své historii a kulturním hodnotám.

Na to navázali Kamil Blažek, předseda Sdružení pro zahraniční investice – AFI, Karel Machotka, výkonný ředitel ICC Česká republika a Go Shimuta, výkonný ředitel JETRO, kteří představili své organizace, jejich přínos pro firmy v oblasti podnikaní, investic a mezinárodních vztahů, a především nabídli zúčastněným zástupcům firem na workshopu možnost poradenství pro jejich podnikatelské záměry v Japonsku.

Další část se týkala praktických case study, na kterých spíkři představili své reálné zkušenosti s exportem nebo investicí do Japonska. Prvním byl Jindřich Houžvička, výkonný ředitel Crytur, která vyrábí sofistikované detektory pro elektronové mikroskopy, křišťálovou optiku a další integrovaná řešení na bázi krystalů. Jindřich Houžvička popsal obchodní strategii společnosti v návaznosti na trh a expanzi do Japonska a jak v této zemi podnikatelsky působí. Doporučil místního zástupce, který je velkou pomocí pro vyjednávání nebo to, že v Japonsku využívají místních dodavatelů pro svou výrobu a ve všem především postupují v souladu s místní kulturou. Druhou case study, kterou účastníci měli možnost slyšet, přednesl viceprezident Sales & Customer Acquisition společnosti Gen (dříve AVAST) Billy Day, který vysvětlil postupné kroky úspěšné expanze do Japonska formou přímé investice. Mluvil také o prvotní analýze místního trhu, na kterou společnost navázala reálnými kroky vedoucí k etablování se v Japonsku.

Na závěr akce vystoupil Ondřej Soška, generální komisař EXPO 2025 v Ósace pro Českou republiku a popsal plány EXPA, přístup a vizi České republiky na EXPU a možnosti firem pro prezentaci v Ósace.

Děkujeme všem spíkrům za sdílení svých zkušeností a podnětné rady, které předávali na závěrečném networkingu účastníkům workshopu.

Vyrobeno v